Ekspozytory sklepowe – co powinniśmy o nich wiedzieć? Otwarcie nowego sklepu nie jest łatwym zadaniem. Kluczem jest wyposażenie się w odpowiedni sprzęt do ekspozycji spersonalizowanego towaru. Targowiska dostarczają nam wielu różnych produktów – dobrym przykładem są ekspozycje sklepowe, gdzie cieszą się one dużą popularnością. Który ekspozytor wybrać?
Jak dobrać ekspozytor do indywidualnych potrzeb? Jaki materiał ekspozycyjny jest najlepszy? Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę przy wyborze ekspozytora? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, który z pewnością rozwieje wątpliwości czytelników.
Który ekspozytor wybrać?
Obecnie oferowanych jest wiele różnych wyświetlaczy. Jednak ich wybór nie należy do najłatwiejszych i może przysporzyć wielu problemów. Najlepszą opcją wydaje się być model wykonany z metalu. Charakteryzują się ponadprzeciętną wytrzymałością, odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz ciekawym wyglądem. Co ciekawe, utrzymanie ich w czystości nie sprawia większych problemów. W praktyce oznacza to, że nadają się do ekspozycji wszelkiego rodzaju towarów, na przykład elektroniki. Estetyka tego rozwiązania jest bardzo zadowalająca. Bez większych problemów wpasuje się w wiele wnętrz – nowoczesnych i nieco skromnych.
Jak dobrać ekspozytor do indywidualnych potrzeb?
Jednak prezentacje powinny być przede wszystkim dopasowane do indywidualnych potrzeb. Najważniejszymi czynnikami przy wyborze indywidualnego rozwiązania są łatwość transportu, funkcjonalność i łatwość użytkowania. W zależności od aplikacji, którą wybieramy, wybieramy nieco inne ekspozytory.
Na przykład makieta na kółkach doskonale nadaje się do wyeksponowania ulotek i artykułów piśmienniczych w biurze podróży. Nie możemy zapomnieć o rozmieszczeniu półek. Chodzi chyba o to, że są funkcjonalne, więc kąt nachylenia jest bardzo ważny. Jeśli jest duży, możemy pokazać np. buty. Półki proste polecane są do towarów delikatnych, które bardzo łatwo ulegają uszkodzeniu. Te wykonane są ze szkła. Istotne są również akcesoria. Zastosowano rozwiązanie modułowe, również prostą metalową kratownicę.
Ta ostatnia jest świetną bazą, ponieważ można na niej zamontować haczyki, kosze, obrotowe półki i wiele innych elementów. Właściwa ekspozycja jest bardzo ważna w niemal każdym sklepie. Zwykle przekłada się to na bardziej satysfakcjonujące zyski. Klienci mogą również łatwo wyszukiwać przedmioty, nie martwiąc się o ewentualne uszkodzenia.
Jaki materiał ekspozycyjny jest najlepszy?
Ekspozytory sklepowe są w większości wykonane z metalu. Rozwiązanie to niesie za sobą wiele korzyści. Oczywiście jednym z kluczy jest wytrzymałość, co oznacza, że można tam umieścić nawet ciężkie przedmioty. Dotyczy to zwłaszcza regałów magazynowych. Warto wspomnieć o stabilności, a także odporności na uszkodzenia mechaniczne. Metalowe wyświetlacze są uważane za przydatne, jeśli chodzi o utrzymanie ich w czystości. Brud, jak się okazuje, nie wnika w metal, więc bez większych problemów udało nam się je usunąć. Nie możemy zapomnieć o estetycznym aspekcie wyświetlaczy metalowych.
Malowanie proszkowe nadaje meblom niemal dowolny kolor i ciekawą fakturę. Co ciekawe, kolory nie blakną, a powierzchnia mimo mocno rozwiniętego połysku staje się błyszcząca i gładka. Drewno z powodzeniem można wykorzystać w produkcji. Jest to jednak rozwiązanie nieco droższe i stosowane głównie w przypadku produktów ekskluzywnych.
Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę przy wyborze ekspozytora?
Jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, wybór ekspozytora może sprawić nam sporo problemów. Jest jednak kilka aspektów, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie. Oczywiście rozmiar jest absolutnie fundamentalny. Wyświetlacz powinien być odpowiednio dopasowany do wielkości powierzchni. Warto wcześniej zaplanować, jak je ułożyć.
Kolejnym ważnym kryterium jest płynność. Niektóre modele na rynku mają kółka ułatwiające poruszanie się po sklepie. Dotyczy to głównie lżejszych okularów, gadżetów i modeli prasowych. Zadbajmy o to, aby konstrukcja była w pełni stabilna i bezpieczna.
Zwracamy również uwagę na estetykę, która musi odpowiadać charakterowi produktu, który decydujemy się sprzedawać. Na przykład nowoczesne gadżety i elektronika świetnie prezentują się w połączeniu z minimalistycznymi wyświetlaczami. Przyjrzyjmy się rodzajom półek, a dokładniej ich rozmieszczeniu.